Fortsättning

Börjar där jag slutade. Skrivpedagogutbildningen var fantastisk! Hade väldigt roligt under praktiken, faktiskt lite grann till min egen förvåning. Jag visste inte att det kunde vara så drömlikt magiskt att sitta i ett rum med skrivare. Eller jo, det är klart att jag visste, annars skreve jag väl inte. Men det var verkligen roligt. Fint. Spännande. Och en gnutta svårt också. Saker som jag inte kände till om mig själv blev uppenbarade. Lärorikt. Kursen är avklarad och lärandet, längtan efter att komma längre in i skrivandet, fortsätta, bara fortsätta, är stark och stor. Jag har funderingar på hur jag skulle kunna använda mina lärdomar tillsammans med andra. Hur sådana sammanhang kunde se ut. Jag har också, äntligen, blivit "klar" med min första bok. Eller klar och klar: Jag har skrivit manuset till slut, dvs, jag har skrivit ända fram till ett slut, och ett slut. Min fina handledare på Skurup, Maria Brynge, har fått texten och vi ska ses i sommar för att prata om den. Fint att människor har möjlighet att ta ett arbetsbreak från semestern ändå … Jag insåg dock, så snart jag slickade igen kuvertet, att det finns minst ett par tre lakuner att åtgärda så småningom men tänker att det är just så det är med text: den lever. Och med det manuset snart "i hamn" är det hög tid att fortsätta på det andra, redan påbörjade, romanprojektet. Och sedan poesin, kollektivtexterna … I ingen ordning alls. Och musiken! Spiken i kistans debutplatta kommer s.n.a.r.t. Och sedan allt annat. Livet :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2019!

short story submission