Skriver ett inlägg eftersom MASSPOEM som jag medverkar i bad om hyperlänkar till ställen där författarna huserar. Och jag huserar ju mest på fakebook… Eller det är ju heller inte sant. Hur som helst passade jag på att möblera om här en aning. Måla om och sånt som folk påstår att människor måste göra då och då. Till och med Anja igår på TV.

Jag jobbar som personlig assistent. Det är det jag tjänar mitt levebröd på. Annars skriver jag. I höstas publicerade livsmedelsarbetarnas facktidning Mål & Medel min novell "Korall" hette den. Mål & Medel är en en få facktidningar, har jag hört, som fortfarande publicerar noveller och poesi. ja, jag vet att Komunnalarbetaren också gör det men då måste man vara medlem. Förr innebar facktidningarna en reell möjlighet för inte så etablerade författare att få sina alster lästa, och inte minst arvoderade. Idag är en ju som inte så publicerad författare hänvisad till tävlingar i litteratur eller att publicera sig själv.

Nå, därpå hörde det Hönsingebaserade förlaget 668 förlag av sig och undrade om inte jag ville skicka in de där Sylviadikterna som jag hade skrivit på engelska, på svenska. Eller, nä, så var det ju inte. Vi snackade om dem 2011. Jag hade dem på engelska. Jag hade skrivit dem i någon sorts Sylviadröm. 668 undrade om jag inte kunde översätta dem så kunde de ge ut några som en mini. Jag försökte. Det blev väldigt dåligt. Eller: jag tyckte inte om dem alls. Men så sommaren 2012 gjorde jag det. Satte tänderna i mina egna dikter på engelska och gjorde svenska versioner av några av dem. Och sedan kom de ut!

Jag tror att det var där någonstans som deadline för MASSPOEM var och jag skickade in mitt bidrag om 100 ord på temat "interception". 

Och eggad av flytet och livet kollade jag runt på några av alla de länkar som Lars Palm delar i internetrymden och skickade iväg några texter till Thrush Press, som nästan genast replikerade att de gärna ville publicera en av mina dikter som Broadside. Den kommer snart. Ska gå att beställa sedan på deras hemsida. Så se upp!

Ja. Och nu kommer snart den nedladdningsbara boken MASSPOEM.

Annars är skallen fullt av Spiken i kistan och stundande skivutgivning och förhoppningsvis många spelningar framöver. Idag blev vi bokade till Söderslätts countryfestival i september. Läs mer på Maräng records hemsida (se länk här intill).

Ha en god dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2019!

short story submission